שימוש נכון בכיול תא עומס – שיטות כיול, והתקנה נכונה

תוכן עניינים

לשימוש נכון בתאי עומס, חיוני לבצע כיול נכון של יישום תא העומס שלכם. הסיבה לכיול היא לוודא שהחיישנים פועלים כראוי והיישום  רושם את הערכים הנכונים שהם בהתאם לתקן כיול תחת קבוצה מסוימת של תנאים. במילים אחרות; כדי לאפשר ליישום שלכם למדוד בצורה מדויקת ככל האפשר.

התקנה

השלב הראשון בתהליך כיול תאי העומס הוא לוודא שתאי העומס מותקנים כראוי. משמעות הדבר היא כי הכנסת העומס צריכה להיות על פי הכיוון והמיקום המתוארים ביחס לתא העומס. יש לקחת בחשבון גם את איכות משטחי ההעמסה. גם משטח התמיכה וגם המשטח בתא העומס, הן הצד העליון והן הצד התחתון, שבו יורכב תא המטען, צריכים להיות חלקים וללא קורוזיה, שקעים או סדקים. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא לבדוק את המומנט המומלץ על ברגי הידוק תאי העומס. ניתן למצוא ערך מומלץ זה בגיליונות הנתונים של Ronar. אנא שימו לב לציון איכות הבורג המומלץ של 10.9.

כאשר ההתקנה המכנית נעשתה, חשוב לחבר את תא העומס בצורה נכונה. קצה כבל תאי העומס מציג בדרך כלל חיבור או קצוות פתוחים עם כבל מוליך בצבע שונה. ניתן למצוא את המשמעות של חוטים בודדים אלה בגיליונות הנתונים של תאי העומס שלנו ובתעודת הכיול המועברת עם כל תאי העומס הבודדים של Ronar. חוטי מוליכים אלה צריכים להיות מחוברים ישירות לאלקטרוניקה שלכם או דרך תיבת צומת.

כאשר ההתקנה והחיווט הושלמו, יש לטעון את כל מערכת השקילה לפחות 75% מהקיבולת לפחות 3 פעמים. הסיבה שיש לעשות זאת היא כדי לוודא שהמכניקה של היישום תקבע את עצמה ולא תזוז במהלך כיול תא העומס האמיתי. המחזורים הראשונים של יישום מותקן חדש מראים בדרך כלל סטייה רבה. אם זה יקרה במהלך כיול זה עלול לגרום לאי דיוקים במדידה.

תנאים

שימו לב שישנם מספר תנאים שיש לקחת בחשבון בעת כיול יישומי שקילה. הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון בעת כיול הוא הטמפרטורה הסביבתית. חשוב שהטמפרטורה תישאר יציבה במהלך תהליך הכיול. גורמים אחרים הם לחות ולחץ אוויר. מומלץ לבצע את הכיול כאשר כל התנאים הללו נשארים זהים במהלך התהליך.

אנו ממליצים לכם גם לשמור על תא העומס באותם תנאי טמפרטורה למשך זמן לפני התקנתו בהרכבה. בדרך זו תא העומס יהיה באותה טמפרטורה כמו היישום במהלך הכיול ולכן לא יהיו אי דיוקים עקב שינוי טמפרטורה. הזמן המומלץ לשמור על תא העומס באותם תנאי טמפרטורה הוא לפחות 8 שעות. 

לפני כיול תאי העומס של מד המאמץ, יש להפעיל את התצוגה ואת כל שאר האלקטרוניקה לצורך חימום מוקדם של המערכת. משמעות הדבר היא כי בשל החשמל הזורם דרך המערכת, החלקים יכולים להתחמם. במיוחד עם תאי עומס מד מאמץ זה יכול להשפיע על יציבות תא העומס. מומלץ לבצע חימום מקדים לתקופה של 30 דקות עד שעה. 

שתי שיטות לכיול תאי עומס

באופן כללי, ישנן שתי דרכים שונות לכייל מערכת. איזה מהשניים יכול ו / או צריך להשתמש תלוי ביישום ואילו אפשרויות זמינות על האלקטרוניקה שלכם. ברוב האלקטרוניקה של Ronar, שתי האפשרויות זמינות. 

שתי שיטות הכיול במערכת שקילה הן כיול תיאורטי וכיול אמיתי עם משקלי דגימה. 

הדרך הראשונה לכיול היא כיול תיאורטי, זה יכול להיעשות רק אם האלקטרוניקה שלך מאפשרת זאת. ניתן לבדוק את זה במדריך או עם הספק של האלקטרוניקה. היתרון של הכיול התיאורטי הוא שאין צורך במשקלי מדגם לביצוע הכיול. בנוסף, הכיול התיאורטי יכול להתבצע בדרך כלל מהר יותר מאשר כיול אמיתי עם משקלי דגימה. החיסרון של כיול תיאורטי הוא שבאופן כללי דרך כיול זו פחות מדויקת מכיול אמיתי.

הדרך השנייה לכיול היא כיול אמיתי עם משקלי דגימה. לידיעתכם, כאשר אתם בוחרים בשיטת כיול זו, תזדקקו לפחות לקיבולת מרבית של 50% מהיישומים במשקלי דגימה. רצוי לא במשקל אחד אלא במספר קיבולות שונות, כך שתוכלו לבדוק אם הערך הנכון מצוין עבור ערכי משקל שונים. החיסרון של דרך כיול זו הוא שזה לוקח יותר זמן מאשר כיול תיאורטי  וצריך שמשקולות הדגימה יהיו זמינות. עם זאת, הדיוק של המערכת יהיה גבוה יותר כאשר כיול אמיתי מבוצע.

כיול תיאורטי

באופן כללי, כיול תיאורטי יחייב את המתקין לשים את כל הערכים התיאורטיים באלקטרוניקה של יישום השקילה. משמעות הדבר היא כי קיבולת בקנה מידה מלא של היישום צריך להיות במערכת. כאשר נעשה שימוש בתאי עומס מרובים במערכת, יש להשתמש בממוצע הרגישויות עבור פלט בקנה מידה מלא. זה גם אפשרי עבור רוב האלקטרוניקה לקבוע את הרזולוציה/חלוקות של האלקטרוניקה. זהו ערך תוספת המשקל המינימלי שניתן להציג על-ידי האלקטרוניקה שלכם. זה בדרך כלל 1, 2, 5, 10, 20 וכו. 

 כאשר תסיימו לבצע את הכיול התיאורטי כפי שהוסבר לעיל, השלב הבא הוא לכייל את ערך האפס של היישום. זה נעשה על ידי הסרת כל משקל מהיישום. אז הערך אפס צריך להיות מוגדר באלקטרוניקה. שימו לב שזוהי אפשרות בתפריט הכיול, לא פונקציית tare . 

כעת השלמתם את הכיול התיאורטי.

כיול אמיתי

עבור כיול אמיתי של יישום תא עומס מד מאמץ צריך ציוד כיול תא עומס. זה דורש ממכם להשתמש במשקולות על היישום ולרשום את הרגישות המתאימה באלקטרוניקה. כאשר זה נעשה, האלקטרוניקה בדרך כלל מחשבת קו ישר מאפס לנקודת מדידה זו ואילך. הדבר נכון גם במהלך כיול תיאורטי. עם זאת, עם כיול אמיתי יש לכם אפשרות לעשות זאת על נקודות נוספות. זה מומלץ מכיוון שבכל תא עומס יש כמות מסוימת של אי ליניאריות וטעות היסטרזיס. ניתן לפצות על כך על ידי מדידת מספר נקודות ועם זה לשחזר את עקומת העומס.

כאשר כיול תא העומס מסתיים כמתואר לעיל חשוב מאוד לכייל את ערך האפס, בדומה לכיול התיאורטי. יש להסיר את כל העומס מיישום תא הטעינה. כאשר זה נעשה, הערך צריך להיות מוגדר לאפס. זה יכול להיעשות בדרך כלל בתפריט הכיול של האלקטרוניקה.

אולי יעניין אתכם גם:

מאמרים נוספים:
דילוג לתוכן